lauantai 22. marraskuuta 2014

Howeara Lava Burst

Tämä Howeara Lava Burst tuli minulle viime elokuussa Currlinilta, Saksasta. Siinä oli tullessa kukkavana, joka kuitenkin kuivui ikkunalautahoidossa nopeasti. Tämän menetyksen vuoksi siirsin orkidean kiireesti lasikkoon ja jonkin ajan kuluttua se alkoikin kasvatta uutta kukkavanaa, josta olin todella iloinen. Hitaasti mutta varmasti kukkavana kehittyi ja nuppuja syntyi.
Orkidea on kukkinut lasikossa jo parin viikon ajan ja sen kukat ovat toistaiseksi vieläkin hyvässä kunnossa. Olen istuttanut orkidean korkeaan muovimukiin ja sen kasvualustassa on rahkasammalta, kaarnaa ja hiilenpaloja, joita kaikkia on mukissa kovin vähän. Haluan tarkkailla juurten kuntoa ja siksi laitoin sille vähän kasvualustaa. Toistaiseksi orkidea on voinut tuossa hyvin.

Orkideasta kuvan otti muotoilija Riikka Heiskanen

Klikkaa kuvaa niin voit nähdä sen suurempana

2 kommenttia:

  1. Kiitos Aapo. Minulla oli tämä orkidea joskus aiemminkin, mutta huonolla menestyksellä eli ei elänyt kauaakaan. Se taitaa vaatia kosteita oloja ja minulla niitä löytyy vain lasikosta :). En oikein uskalla viritellä sisätiloihin 'kosteustekijöitä', ihan vaan talonrakenteita ajatellen.

    VastaaPoista