lauantai 18. huhtikuuta 2015

Zygopetalum Artur Elle ja Dendrobium biggibum

Löysin tänään erään orkidearyhmämme harrastajan vihjaamana Kuopion Prismasta minulle ensimmäisen Zygopetalum orkidean (Atrhur Elle). Se oli edullinen (7,95 €) ja terve kasvi ja jota olin hakenutkin jo jonkin aikaa :) Mukaani läksi samanhintainen valkokukkainen Dendrobium (biggibum). Tämä dendrobiumristeymä on oikeastaan minulle kaikkein mieluisin. Se on helppo kasvateltava ja kiitollinen kukkija, eikä minulla vielä olekaan tätä valkokukkaisena.

Tässä kuva orkideoista yhdessä.
Kuvasta näkee kukkien rakenteen ja sen kuinka hienoja yksilöitä tulin nyt hankkineeksi :)

Zygopetalum Arthur Elle

Dendrobium Biggibum




2 kommenttia:

  1. Heips :) hienoja kasveja sinulla! Mistä muualta olet tilannut orkideoja kuin orchidée husetilta Ruotsista? Osaatko suositella jotain verkkokauppoja? :) onko olemassa suomalaisia/suomenkielisiä verkkokauppoja joista voisi orkideojen taimia tilata?

    VastaaPoista
  2. Hei, olen laittanut tuohon 'mielenkiintoisia sivuja' kohtaan suorat linkint paikkoihin joista olen vuosien saatossa tilannut orkideoja. Tässä ovat vaan ne paikat joista tilaan jatkossakin :)

    VastaaPoista